Büro Emekçileri Sendikası (BES) Antalya Şubesi, 112 Acil Çağrı Merkezleri’ndeki sorunlara dikkat çekmek ve çözüm taleplerini dile getirmek amacıyla açıklama yaptı
BES Antalya Şube Eğitim ve Örgütlenme Sekreteri Ümit Şeker, basın açıklamasında 112 Acil Çağrı Merkezleri’ne yeterli kadro sağlamadığını ve mevcut personeli geçici görevlerle başka kurumlara gönderdiğini belirtti. Şeker ayrıca, çalışanların vardiya sistemleri adı altında daha fazla çalışmaya zorlandığını ifade etti.
Antalya’da savaş, deprem gibi sebeplerle yaşanan göçler olduğuna belirten Şeker şunları söyledi:
“Vardiya sistemiyle doğal olarak hafta tatili ve resmi tatiller olmadan çalışan arkadaşlarımız, personel yetersizliği sebebiyle özellikle yaz aylarında yıllık izin kullanamamaktadır.
Yıpratıcı değişken dinlenme saatleri, işitme, boğaz ses rahatsızlıkları, uzun saatler sabit hareketsiz oturmaktan kaynaklı fizyolojik ve dolaşım sistemi rahatsızlıkları yaşanmaktadır.
Birçok ilde ortalama 100 – 150 çağrı alınırken Antalya’da bu sayı 800’e varmaktadır. Turist sayısının artması ve hizmet göçü sebebiyle hizmet ihtiyacı sürekli artmaktadır.
Antalya’nın nüfusu arttığına göre doğal olarak 112 Acil Çağrı Merkezi personel sayısının da artması gerektiğini düşünürüz öyle değil mi?
Mantıklı olan da budur. Ancak artmıyor arkadaşlar, aynı da kalmıyor, inanılır gibi değil ama azalıyor. 112 Acil Çağrı Merkezi gibi vatandaşın canı ve güvenliği üzerinden hizmet aldığı bir müdürlükte geçen sene yaz aylarında grup başına 17-18 olan personel sayısı bu sene 12’dir.
112 Acil Çağrı Merkezi üzerinden yapılan son hizmet alımıyla alınan 30 personelden sadece 10’u 112 Acil Çağrı Merkezi’ne verilecek olup grup personel sayısı ancak 14’e çıkacaktır.
Yani Antalya’nın nüfusu artmış ancak 112 Acil Çağrı Merkezi’nin personel sayısı azalmıştır. Buradaki idari garabeti sizlerin ve kamuoyunun takdirlerine bırakıyoruz.”